Prvá polovica tohto roka má lepšie výsledky medziročne aj v
návštevnosti nákupných centier. Aj v tomto prípade najviac rástla v
úvodných zimných mesiacoch. Podľa aktuálnych meraní spoločnosti CBRE sa
celková návštevnosť zvýšila o 8 %.
Aktuálne je na Slovensku celkom 2,36 milióna štvorcových metrov
moderných maloobchodných priestorov, teda nákupných centier a retail
parkov. Podľa riaditeľa prenájmov obchodných priestorov CBRE Slovensko
Tomáša Lörincza od roku 2019 každoročne na náš trh pribudne nové nákupné
centrum s výmerou presahujúcou 20.000 štvorcových metrov.
"Inak to nebolo ani tento rok. Po dvoch rokoch bol totiž v Bratislave
dokončený ďalší veľký projekt, konkrétne rozšírenie nákupného centra
Eurovea s celkovou prenajímateľnou plochou s rozlohou 25.000 štvorcových
metrov," priblížil.
Potrebu otvárania kamenných prevádzok potvrdzujú podľa Lörincza aj
najnovšie výsledky z európskej správy CBRE, ktorá uvádza, že až 60 %
spotrebiteľov v rámci Európy uprednostňuje nákup v kamenných
prevádzkach. "Budúcnosť maloobchodu tak definuje tzv. omnichannel
stratégia, ktorá ponúka bezproblémový nákup na internete aj v kamennej
prevádzke," doplnil Lörincz.